Bild-bonanza!

En bild säger mer än tusen ord, sägs det. Nåja. Här kommer en handfull fotografier som säger något.
 
 

Vi har, övre raden räknat från vänster: Andreas Jinder, Andreas Benner, Faik Kocak, Daniel Engström.
Undre raden, samma håll: Ghali (Rrraaali, skånskt skorrande R) Dawy, Phillip Hanna, Angelo Rojas och jag.
 
Bilden är troligtvis tagen andra skolåret, eftersom vi inte alls var såhär bundis under det första, Angelo bär den klassiska Fjällräven som slog stort någongång runt 2007 och Benner har ännu inte börjat köra på Björn Gustafsson-lockarna, som ju slog nationellt först 2008. 
 
Den lyckas fånga en handfull tydliga karaktärsdrag: Jinder var oftast tyst, därför är han också den enda av oss som skrattar med stängd mun. Faik visste ingen huruvida han faktiskt härstammade från östasien eller inte. Danne sökte ständigt uppmärksamhet, därför låtsas han här skada sig på något ("gråtminen" är vad grimarsen kallas). Phillip hade svårt att hålla sig i skinnet och är antagligen källan till allas skratt, kanske drog han något av sina klassiska skämt, så som: "Ge mig ett A!". (You had to be there, antar jag). Angelo gick all in på förortsmodet med kepsen, Fjällräven OCH, (utan att ni ser det, så ni får lita på mitt ord) gummisnoddar runt smalbenen. Och jag, jag tittar mest osäkert på de andra för att inte vara den förste eller siste (eller ende!) som skrattar och på så sätt undviker eventuella pinsamheter.
 
Sen kan vi diskutera Ghalis huvud, som ser misstänkt inklippt ut. 
 
 
 
 
Här är jag, Benner, Danne, Jinder och Ghali på ögonmottagningen i Tumba. Vi läste något om elchocker som behandlingsmetod, och ville kolla upp detta. Varför vi vände oss till ögonmottagningen är oklart. Det roligaste som hände här var nog när Danne halvskrek i receptionen: "Det LUKTAR ju ögon här". Efter fem minuter erkände han att det inte luktade ögon.
 
 
 
Som ni vet är Danne (som ni ser kraftigt överexponerad nere i högra hörnet) en gitarr-kille, precis som främlingen till höger om mig. Danne pratade ofta om "Italienaren" som var så fantastisk på att spela gitarr. Ingen av oss hade sett "Italienaren", och knappt märkt att Danne skulle lämnat vårat gäng för att umgås med andra, därför trodde vi helt enkelt att "Italienaren" var en imaginär vän till Daniel, en Mållgan-figur. Det är inte i underkant att påstå att Danne hade en mancrush på "Italienaren", som förövrigt heter Per-Yasha och bröt lite på norrländska. En gång var DanneMcDonalds vet jag, och Per-Yasha var där. Jag är inte helt hundra på detaljerna, men det kan vara så att Danne snodde Per-Yashas väns stol när denne gick för att hämta servetter.
 
 
 
Daniel skrattade alltid rakt ut, högt och excentriskt, även om han inte tyckte det var speciellt roligt. En del av uppmärksamhetsbehovet, antar jag.
 
 
 
En tacksam tidsmarkör nere i högra hörnet säger mig att detta var i samband med 18-årsdagar.
Som vanligt stavades förfest: Singstar, och som vanligt handlade det inte om vem som träffade flest toner, eller sjöng den korrekta texten, utan vem som hade mest "känsla" (läs: skrik). Här är det dock inte Singstar, utan någon indie-variant som Benners pappa Jans sambo hade.
 
 
 
Inför det klassiska spexfotot i trean åkte jag och Daniel till Buttericks för att leta fram utstyrsel. Jag köpte en Usama-mask, för att dagen efter få informationen att masker inte kommer vara tillåtna. Daniel hade ställt in fokuset på att vara en björn, och skrek av upphetsning då han hittade denna mask. Vi kunde dock inte avgöra om det var en råtta eller björn. Istället la Daniel hela sitt studiebidrag på detta:
 
Oklar pose.
 
 
Fotot vart hursomhelst såhär:
 
Jag tror vi hade något löst tema i stil med "tecknade figurer". På översta raden finner ni först Bengt som Carl von Linné, sedan Faik som Hulken, sedan tre stycken Zorro/Lara Croft och Ingrid. Jag vet inte varför Faik håller i Karima.
Raden under har vi Jessica som... sig själv? Jinder, Henric, Polash och Ghali i Turtles-barndräkter, Camilla i...? Jessy som Stålkvinnan antar jag, jag själv som smurf (inte Robinson-Robban) och Alexandra som Lara Croft.
Josefine och Sara som Scooby Doo-brudar, Angelo som Steve Urkel, Emine och Nathalie som...? Daniel är en björn.
Mohammed är grön, Hussien är "arab" och Phillip är grön.
Det är, som ni förstår, inte superskarpt.
 
Vad som däremot är superskarpt är en syrian på skridskor:
 
 
 
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ghali

HAHAHAHAHAHA!!!!

2012-10-14 @ 11:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback