Rättelse på föregående inlägg!

Jag måste ta upp några fel och missar från föregående text, möjligt att en light-Alzheimer har smygit sig på mig, för det är ändå rätt grova fadäser.

För det första: Håkan Hemlin
Självklart hade vi inte Nordman som lärare, det vore väl ytterst olämpligt att släppa honom i närheten av barn i en så pass lättpåverkad ålder. Nog för att beskrivningen stämmer in alldeles utmärkt ändå, men det korrekta namnet är Håkan Jigling. (Tack till min inside man David Sandberg, som arbetar på Parkhemsskolan, viktig iaktagelse.)

För det andra: När jag radade upp nykomlingar så förbisåg jag två stycken nykomlingar i 6:an (extra pinsamt då en utav dom har titulerats "min bästa vän" under ett par år).
Marina Wistrand och Veronica Sellén utökade den allt mer utmärglade gruppen tjejer i klassen. Några skoj-pigga grabbar (undertecknad var en av dom) missförstod medvetet Marinas namn när hon presenterades för klassen utav lärarna (likt någon slags värvning värvning, mycket märkligt). "Marijuana, det kan man väl inte heta?", frågade vi med hånflin på läpparna. Dock, the joke's on us, Mariana är ju faktiskt ett namn, även om det inte är Marinas namn.

Och till sist har jag gjort mig skyldig till en del stavfel och missar utav fet text. Jag går nu tillbaka och redigerar detta, så håller vi alla tummarna för att sådana pinsamheter unviks utav mig i framtiden. Okej.


Eller jag vill tillägga detta också, vilket jag tänkte göra i tidigare inlägg men helt glömde bort (ännu mer underlag för mina farhågor om Alzheimer), KOMMENTERA! Det är oerhört trevligt att höra era åsikter om det jag avhandlar, eftersom ni också var en del av allt dehär. Ni kan antingen plita ner en rad eller två här direkt i bloggens kommentarsfält (för er otekniska individer: lilla länken direkt under inlägget med texten "Kommentera"), eller så kan ni kommentera via facebook, där jag postar en länk för varje nytt inlägg, för att likt en splittergranat sprida ut mig så mycket som möjligt.
Alternativt: föreslå en öl eller två, för vad är bättre än att gagga om gamla minnen från en svunnen tid, samtidigt som en skön fylla lägger sig som en varm filt över ens medvetande?

Yours truly
Niklas


Kommentarer
Postat av: Shorty_elle

Jag tycker du skriver riktigt bra. Man VILL läsa klart liksom. Du skriver så flytande. Trodde jag inte om dig. Även fast vi inte känner varandra "på riktigt" haha... hmmmm ska fortsätta läsa nu har inte tid att skriva mer på den här kommentaren som jag skriver nu till dig niklas från elise. Nu skrev jag namnen med liten bokstav. OJOJ :)

2011-08-17 @ 03:43:11
URL: http://elises.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback